Dvaja teenageri na zbesilo pomalej ceste po Francúzsku vo vozidle , ktoré poteší fanúšikov - domácich kutilov. Drobný Mikrób a vynaliezavý Gasoil sú tak trochu nenápadní teenageri. Predstava, že budú musieť dva mesiace blížiacich sa prázdnin stráviť so svojimi rodinami, ich vôbec neláka. Ale ako uniknúť pred nudnou rutinou? Napríklad tak, že vezmete motor z kosačky, niekoľko drevených súčiastok a postavíte neortodoxné vozidlo, niečo medzi karavanom a záhradným domčekom a v ňom zamierite na netradičný dobrodružný road trip naprieč Francúzskom. Sloboda volá!
O režisérovi: Francúzsky režisér, scenárista a producent Michel Gondry si vo svojej tvorbe nesie výraznú stopu zo svojho detstva, v ktorom ho ovplyvnil jeho dedko-vynálezca a rodičia milujúci pop music. Spojenie posadnutosti hudbou a vynaliezavej hravosti aplikoval najprv na svoje prevratné a formálne vypracované videoklipy (vo svojej kariére spolupracoval okrem iného s Björk, Daft Punk, The White Stripes, The Chemical Brothers či Radiohead), v ktorých vycizeloval technickú stránku svojej réžie. Na hranici detskej hry a technicky nesmierne náročne riešenej mizanscény vznikajú jeho najslávnejšie hrané filmy, ktoré sú oslavou imaginácie, nezrelých hrdinov a hrdého odporu proti banálnej skutočnosti – patrí sem napr. futuristická lovestory Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004), leporelová romanca Náuka o snoch (2006), amatérsky epos z videopožičovne Prosíme, pretočte (2008), ale aj divácky a komerčne nie veľmi úspešný pokus o podvratné poňatie superhrdinského žánru Zelený sršeň (2011). Gondryho prevažne americké obdobie ukončila detská autobusová „dramédia“ Posledný školský autobus (2012) o magickom rozhraní medzi dospelosťou a detstvom. Potom sa režisér vrátil k čisto európskym produkciám – po rozpačito prijatej vianovskej adaptácii Pena dní (2013) prichádza bláznivá road movie Mikrób a Gasoil, ktorá mala podstatne priaznivejšie ohlasy. V Gondryho celovečernej tvorbe je od počiatku jasné, že zápasí s formátom celovečerného filmu a silou vlastnej imaginácie, ktorá má na väčšej ploche tendenciu zahltiť rozprávanie nezvyčajnými vizuálnymi riešeniami a eklektickými grotesknými výjavmi. Nezbedné dieťa francúzskeho filmu tak aj naďalej polarizuje publikum na tých, ktorí jeho snímky obdivujú a na tých, ktorí tvrdia, že Gondryho sila je výlučne iba v kratších formátoch, vo videoklipoch a reklamách.
Napísali o filme:
„Jeden z najhravejších Gondryho filmov posledného obdobia.“ (Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter)
„Malý, ale krásne úprimný portrét dvoch dospievajúcich outsiderov.“ (Peter Debruge, Variety)
„Slimačie tempo… s nesmierne vtipnými epizódami.“ (Fabien Lemercier, Cineuropa)
Digitalizáciu Kina Lumière finančne podporil Audiovizuálny fond, kinosály K1 a K2 v rámci komplexného projektu realizovaného vďaka finančnej podpore predsedu vlády Slovenskej republiky.