Epická vizuálna báseň jedného z najväčších žijúcich filmárov. Film s prvkami bojového umenia, aký tu ešte nebol.
Filmová báseň jedného z najväčších filmárov súčasnosti zasadená do Číny 9. storočia je vizuálne omračujúcim rozprávaním s prvkami žánru wuxia (čínskeho ekvivalentu stredovekého rytierskeho eposu s prvkami fantasy). Jeho hrdinkou je profesionálna vrahyňa Nie Yinniang, ktorá po tom, čo zlyhá vo svojej úlohe, dostáva od svojej panej rozkaz vrátiť sa do svojho rodného kraja a zabiť muža, ktorému bola kedysi prisľúbená ―svojho bratranca, ktorý dnes velí najväčšej vojenskej oblasti v severnej Číne.
O režisérovi:
Jeden z najvýznamnejších predstaviteľov tzv. tchajwanskej novej vlny ― geniálny režisér Chou Siao-sien ― spolu so svojim kolegom Tsai Ming-liangem v posledných troch dekádach znovuobjavil a redefinoval význam dlhého záberu. Majster minimalistických drám získal svetové renomé predovšetkým vďaka filmom Čas žiť a čas zomrieť (1985), Mesto smútku (1989) a Majster bábkar, ktorý v roku 1993 získal Cenu poroty na festivale v Cannes.
Vo svojom tzv. treťom období sa Chou Siao-sien striedavo venuje témam aktuálnym aj historickým; k dokonalosti brúsi svoje obľúbené formálne postupy (svedomito komponované dlhé zábery s premyslenou mizanscénou, dlhé kamerové jazdy sprevádzané hudbou, výrazná farebná štylizácia) a zároveň sa púšťa do experimentov. Medzi základné diela tejto etapy Chouovej tvorby patrí v Cannes rovnako ocenené Millennium Mambo (2001) a „ozuovský“ Let červeného balónika (2007). K jednému z absolútnych tvorivých vrcholov dospel tchajwanský vizionár a odporca kompromisov tento rok historickou snímkou Assassin, na ktorej pracoval s prestávkami sedem rokov. Film, kombinujúci čiernobiely obraz a omamnú sýtu farebnosť , v ktorom hlavnú úlohu stvárnila režisérova múza Shu Qi, si právom odniesol z Cannes 2015 prestížnu Cenu za réžiu.
Ocenenia:
Cena za réžiu, Cannes 2015 Nominácia na Zlatú palmu, Cannes 2015
Napísali o filme:
„Toto nie je film, na ktorý sa dá len tak pozerať. Tento film človeka ohúri.“ (Jessica Kiang, Indiewire)
Digitalizáciu Kina Lumière finančne podporil Audiovizuálny fond, kinosály K1 a K2 v rámci komplexného projektu realizovaného vďaka finančnej podpore predsedu vlády Slovenskej republiky.