Mediadesk

Home

archív Správy

Podpora TV vysielania

Kritériá udeľovania podpory

KRITÉRIÁ PRE UDELENIE GRANTU

Kritériá pre udelenie grantu musia umožniť posúdenie kvality predkladaného projektu vzhľadom na ciele a priority zadefinované v tejto Výzve na predkladanie žiadostí.

V medziach disponibilných rozpočtových zdrojov Agentúra vyberie projekty, ktoré na základe nasledujúcich kritérií získajú najvyšší počet bodov:


Hodnotenie

Žiadosti budú posudzované z hľadiska kritérií pre udelenie grantu za účasti nezávislých odborníkov. Na základe posudkov nezávislých odborníkov sa zostaví zoznam projektov usporiadaných podľa kvality.
Agentúra vyberá odborníkov na základe nezávislosti, profesionálnych skúseností a kvality. Z dôvodu dôvernosti a nestrannosti žiadatelia nebudú o ich totožnosti informovaní.
Body sa budú udeľovať na základe nasledujúcich kritérií z celkového počtu 100 bodov:

 

 

 

Kritériá súvisiace s distribúciou diela

 

Kritériá súvisiace s dielom

 

Kritériá súvisiace so spoločnosťou

 

Európsky rozmer a financovanie diela:
45 bodov

 

Medzinárodná atraktivita:
25 bodov

 

Evidencia medzinárodného predaja:
10 bodov

 

Účasť medzinárodného distribútora:
10 bodov

 

Rozvíjanie európskej jazykovej a kultúrnej rôznorodosti:
7 bodov

 
   

Rozvíjanie európskeho audiovizuálneho dedičstva: 3 body

 
 

Celkom: 55 bodov

 

Celkom: 35 bodov

 

Celkom: 10 bodov

 

 
Kritériá súvisiace s distribúciou diela:

Európsky rozmer a financovanie diela: (45 bodov)

Zohľadňovať sa budú nasledujúce aspekty:

- krajina pôvodu žiadajúcej spoločnosti;
- počet vysielacích spoločností spojených s dielom;
- finančná účasť vysielacích spoločností;
- výška financovania z iných ako národných zdrojov.

Body sa budú udeľovať na základe nasledujúcej tabuľky:

 

 

   

Diela spoločností z krajín s vysokou produkčnou kapacitou [1]

 

Diela spoločností z krajín s nízkou produkčnou kapacitou [2]

Diela spoločností z nových členských štátov [3], Chorvátsko, Bosna a Hercegovina

 

3 vysielacie spoločnosti z 3 rôznych členských krajín Programu MEDIA

 

 1-10 bodov

 11-20 bodov

  21-30 bodov

 

Minimálne 4 vysielacie spoločnosti zo 4 rôznych krajín (z ktorých minimálne 3 sú členskými krajinami Programu MEDIA)

 

11-45 bodov

 

21-45 bodov

 

31-45 bodov

 

 

Hodnotiaca komisia v každej kategórii udelí výsledný počet bodov na základe počtu vysielacích spoločností, finančnej účasti vysielacích spoločností a nie národného financovania. Zohľadňovať sa bude aj veľkosť produkčnej spoločnosti, vynaložené úsilie a obtiažnosť zabezpečenia účasti vysielacích spoločností na projekte.

Prahová hodnota pre oprávnenosť vysielacích spoločností uvedených v bode 5.3.3 tejto Smernice sa vzťahuje iba na prvé 3 vysielacie spoločnosti, ktoré musia splniť kritériá oprávnenosti. Na ostatné vysielacie spoločnosti sa táto prahová hodnota nevzťahuje.


Účasť medzinárodného distribútora (10 bodov)

Zohľadňovať sa budú nasledujúce aspekty:

- počet a súpis distribútorov zapojených do projektu;
- miera účasti distribútora;
- existencia distribučnej pobočky v žiadajúcej produkčnej spoločnosti.



Kritériá súvisiace s projektom

Medzinárodná atraktivita diela (25 bodov)

Zohľadňovať sa budú nasledujúce aspekty:

- kvalita diela;
- medzinárodný predajný potenciál;
- medzinárodná marketingová stratégia (vrátane plánovaných dabovaných / titulkových verzií).


Rozvíjanie európskej jazykovej a kultúrnej rôznorodosti (7 bodov)

Od 0 do 5 bodov za podporovanie európskej jazykovej rôznorodosti (na základe počtu pokrytých európskych jazykových oblastí);

a

Od 0 do 2 bodov za podporovanie európskej kultúrnej diverzity. Diela vyjadrujúce záujem o podporovanie európskej kultúrnej diverzity sú také diela, ktoré spájajú rôzne kultúrne identity, národné a regionálne, v rámci medzikultúrneho dialógu medzi najmenej dvomu európskymi krajinami.


Rozvíjanie európskeho audiovizuálneho dedičstva (3 body)

Vrátane predovšetkým skúmania audiovizuálneho archívneho materiálu, ktorý bude použitý.


Kritériá súvisiace so spoločnosťou

Evidencia medzinárodného predaja (10 bodov)

Vrátane predovšetkým skúmania medzinárodného predaja diel žiadajúcej spoločnosti alebo producenta za uplynulých 5 rokov pri zohľadnení trhovej situácie v krajine, v ktorej spoločnosť pôsobí.



[1] Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Španielsko a Veľká Británia.
[2] Belgicko, Dánsko, Fínsko, Grécko, Holandsko, Írsko, Island, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Nórsko, Portugalsko, Rakúsko, Švajčiarsko a Švédsko
[3] Bulharsko, Cyprus, Česká republika, Estónsko, Chorvátsko, Lotyšsko, Litva, Maďarsko, Malta, Poľsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko.

Oficiálny kurz EÚ Kalendár uzávierok Linky