Plagát k Európskemu dňu
Na najprestížnejšom európskom filmovom festivale, ktorý sa dnes začína v Cannes, sa tento rok predstaví až sedemnásť európskych filmov, ktoré získali podporu z programu MEDIA. Komisárka Viviane Reding, zodpovedná za program MEDIA, na margo tohto úspechu povedala: „Je to naozaj dobrá úroda. Európa do cirkulácie filmov mimo krajiny ich pôvodu investovala v rokoch 2001 až 2006 513 miliónov EUR. Boli to dobre minuté peniaze – nielenže sme propagovali kultúrnu rozmanitosť, ktorá je základom európskej identity, ale sme tiež zvýšili konkurencieschopnosť európskeho audiovizuálneho priemyslu. Urobím všetko preto, aby európsky film aj naďalej mohol rátať so solídnou podporou EÚ, aj napriek súčasným obmedzeniam v jej rozpočte.“
Ktoré MEDIA filmy možno vidieť na MFF v Cannes? V súťaži to budú snímky La Raison du Plus Faible (r. L. Belvaux, podpora 100 000 EUR), Fast Food Nation (r. R. Linklater, 40 000 EUR), The Wind that Shakes the Barley (r. K. Loach, 313 141 EUR), L´Amico di Famiglia (r. P. Sorrentino, 49 765 EUR), Volver (r. P. Almodóvar, 1 828 492 EUR), El laberinto del fauno (r. G. del Toro, 224 942 EUR), Flandres (r. B. Dumont, 9 000 EUR), Laitakaupungin (r. A. Kaurismäki, 9 807 EUR), Il caimano (r. N. Moretti, 128 121 EUR). V ostatných sekciách možno zhliadnuť filmy Zidane, un portrait du 21ieme siecle (r. P. Parreno a D. Gordon, 50 000 EUR), Paris je t´aime (50 000 EUR), URO (r. S. Faldbakken, 20 000 EUR), You Am I (r. K. Vildziunas, 20 000 EUR), Pour aller au ciel il faut mourir (r. D. Usmonov, 24 000 EUR), Taxidermia (r. G. Palfi, 8 593 EUR), Komma (r. M. Doyen, 62 729 EUR) a Azur et Azmar (r. M. Ocelot, 50 000 EUR). 22. mája 2006 udelí komisárka Viviane Reding cenu MEDIA New Talent Award 2006 pre mladého inovatívneho filmára.
Navyše sa v rámci Európskeho dňa (23. máj 2006) s názvom „Európske filmy idú do sveta“ uskutoční stretnutie Viviane Reding a európskych ministrov kultúry. Hlavnými témami budú budúcnosť programu MEDIA (konferencia s názvom MEDIA 2007 Information Conference), rozvoj obchodných modelov pre filmové on-line služby a konkurencieschopnosť európskych filmov vo svete.
Tlačová správa |